Podle ústředního školního inspektora Tomáše Zatloukala je největší bolestí našeho vzdělávacího systému rodina. Česko zaostává v kvalitě vzdělávání zejména proto, že školy neumějí eliminovat nepříznivé prostředí v rodině. “Mnoho kantorů, zvláště na druhém stupni a na středních školách, rodinnou situaci žáků vůbec nezná a ke všem přistupují stejně, což z hlediska nároků je správně, ale z hlediska přístupu nikoliv. Když učitel například zadá úkol, který je závislý na nějaké součinnosti rodičů, a rodiče jsou v situaci, že tu součinnost nemohou poskytnout nebo nevědí, jak ji poskytnout, pak dítě dostane špatnou známku. Podobné neúspěchy se postupně začnou nabalovat, což následně vede k rezignaci a demotivaci žáků, doplnil Tomáš Zatloukal pro časopis Statitika&MY, který vydává Český statistický úřad. Celé znění rozhovoru najdete v čísle 09/2021.
Zdroj informací: www.statistikaamy.cz