Na fotografii níže je 168 prázdných stolů a 168 školních batohů. Jedná se expozici pandemické učebny v sídle Organizace spojených národů v New Yorku. Každý jeden stůl představuje jeden milion dětí, jejichž školy byly kvůli pandemii nemoci COVID-19 téměř rok zavřeny. Tyto údaje zveřejnil UNICEF. Přibližně 1 dítě ze 7 zameškalo více než tři čtvrtiny své výuky.
Analýza UNICEF ukazuje, že ve 14 zemích na celém světě zůstaly od března 2020 do února 2021 z velké části uzavřeny školy. Nejvíc zavřených dní bylo v Panamě, Salvadoru, Bangladéši a Bolívii. „S každým dalším dnem, kdy děti nemají přístup ke vzdělávání, více a více zaostávají,“ uvedla výkonná ředitelka UNICEF Henrietta Fore a dodala, že si nemůžeme dovolit přejít do druhého roku omezeného nebo dokonce žádného školního vyučování.
UNICEF žádá vlády jednotlivých zemí, aby plány na znovuotevření škol nezapomínaly na individuální potřeby každého žáka/studenta a aby obsahovaly komplexně celou oblast vzdělávání, tzn. nejen snahu dohnat zameškané učivo, ale také oblast duševního zdraví. Praktické rady pro národní a místní orgány v oblasti znovuotevírání škol nabízí Rámec UNICEF, který byl vydán společně s UNESCO, Vysokým komisařem OSN pro uprchlíky, Světovým potravinovým programem a Světovou bankou.
Zdroj informací: www.unicef.org